مقایسه دیگنیتی پرایم و پرستیژ: پس از دو سال از عرضه موفق دیگنیتی پرایم، شرکت بهمن موتور تصمیم به ارائه یک مدل بالاتر با رفع نواقص خودروی قبلی گرفت که حاصل آن، دیگنیتی پرستیژ شد.

دیگنیتی پرستیژ نسبت به دیگنیتی پرایم، بهبود قابل توجهی در بخش قوای فنی داشت. 

طراحی ظاهری

گرچه دو خودروی دیگنیتی پرایم و پرستیژ از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی باهم دارند، اما وجود برخی ریزه‌کاری‌ها، باعث تفاوت ظاهری مدل پرایم با پرستیژ می‌شود.

در قسمت جلوی خودرو، طرح سپر دیگنیتی پرستیژ با طرح قبلی تفاوت زیادی داشته و چراغ‌های پایین سپر، مقداری به سمت داخل کشیده شده که باعث بهبود ظاهری این خودرو نسبت به دیگنیتی پرایم می‌شود.

لازم به‌ذکر است طرح جلوپنجره کهکشانی و لوگویی که وسط آن طراحی شده، شباهت بسیار زیادی به محصولات الکتریکی کمپانی مرسدس‌بنز دارد. 

 
مقایسه دیگنیتی پرایم و پرستیژ

در بخش جانبی تنها تفاوتی که به‌چشم می‌خورد، تعویض رینگ‌های 18 اینچی طرح قبلی با رینگ‌های 20 اینچی طرح جدید است. این رینگ‌های مشکی رنگ، ظاهر خودرو را بسیار جذاب‌تر کرده است.

در قسمت عقب خودرو، دیفیوزر نقره‌ای رنگ دیگنیتی پرایم جای خودرا به دیفیوزر مشکی داده. همچنین دیگنیتی پرستیژ از دو عدد اگزوز دوبل در هر طرف استفاده می‌کند که در نسخه قبلی، اگزوزها از یک خروجی بهره می‌بردند. هرچند که وجود دو عدد اگزوز دوبل برای خودروی چهارسیلندر ضروری نیست.

متاسفانه همانند قسمت جلو، در بخش پشتی نیز یک کپی دیگر در طرح چراغ‌های عقب می‌بینیم که از پورشه ماکان مدل 2019 به بالا الهام گرفته شده است.

مقایسه دیگنیتی پرایم و پرستیژ

مقایسه دیگنیتی پرایم و پرستیژ: طراحی داخلی

تقریبا می‌توان گفت داخل کابین دیگنیتی پرایم، هیچ تفاوتی با دیگنیتی پرستیژ ندارد. تنها تفاوتی که به‌چشم می‌خورد، پشت آمپر تمام دیجیتالی است که در نسخه پرستیژ تعبیه شده، درحالی‌که نسخه پرایم از یک نمایشگر آنالوگ بهره می‌برد.

طراحی داخلی دیگنیتی پرایم و پرستیژ

اما فضای کلی در داخل کابین این دو محصول، به نسبت از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. جنس اکثر قسمت‌هایی که در تماس با دست هستند، از چرم و پلاستیک نرم استفاده شده و باعث گرفتن حس خوب هنگام رانندگی با این دو کراس‌اوور کوپه می‌شود.

متاسفانه در بخش داخلی نیز همانند بخش خارجی، کپی‌کاری‌های چینی به چشم می‌خورد. برای مثال طرح غربیلک فرمان، شباهت بسیاری به غربیلک محصولات مرسدس بنز دارد.

برای کنسول وسط از طرح مشکی پیانویی استفاده شده که در بلندمدت با افتادن خط‌وخش، چهره زشتی به کابین می‌بخشد. یکی از ایراداتی که می‌توان به این خودرو گرفت، دوربین‌های جانبی آن است که از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست.

در وسط داشبورد، نمایشگر 12 اینچی دیده می‌شود و دکمه‌های تنظیم سیستم تهویه مطبوع به صورت دیجیتالی، زیر این نمایشگر تعبیه شده که موجع‌به حواس پرتی راننده هنگام رانندگی می‌شود.

فضای پا و سر برای سرنشینان عقب، قابل قبول و مناسب است. بنابراین در سفرهای طولانی با این خودرو، سرنشینان اذیت نمی‌شوند.

دیگنیتی پرستیژ یک فیس‌لیفت از دیگنیتی پرایم محسوب می‌شود. سپرهای عقب و جلو و جلوپنجره خودرو تا حدی تغییر کرده‌اند و برخی آپشن‌ها همچون سیستم صوتی پایونیر نیز به کابین خودرو افزوده شده است. با این حال بزرگترین تغییر دیگنیتی پرستیژ نسبت به پرایم را باید زیر کابین جستجو کرد، جایی که موتور دو لیتری توربوشارژر جایگزین موتور 1.5 لیتری توربو قبلی شده است.

موتور دولیتری توربوشارژر دیگنیتی پرستیژ به سیستم پاشش مستقیم سوخت یا GDi مجهز است و حداکثر 230 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس دیگنیتی پرستیژ نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک و ساخت شرکت هیوندای پاورتک است.

مقایسه فنی دیگنیتی پرایم و پرستیژ

مقایسه فنی دیگنیتی پرایم و پرستیژ